Vypnutie siete 2G/3G operátormi mobilných sietí

Muž stojí večer von v meste a drží v rukách mobilný telefón. V pozadí sú vysoké osvetlené budovy.
Muž stojí večer von v meste a drží v rukách mobilný telefón. V pozadí sú vysoké osvetlené budovy.
Muž stojí večer von v meste a drží v rukách mobilný telefón. V pozadí sú vysoké osvetlené budovy.

Operátori mobilných sietí zverejnili svoje rozhodnutie postupne vyraďovať siete 2G a 3G. Podľa dostupných informácií začnú operátori mobilných sietí postupne vyraďovať 2G a 3G od konca roka 2025, pričom v krajinách ako Nórsko, Švédsko, Rakúsko, Grécko a/alebo Izrael sa následne rozšíria do zvyšku sveta. Takéto rozhodnutie o postupnom vyradení sietí 2G a 3G ovplyvňuje rôzne odvetvia spoločnosti vrátane automobilového priemyslu.

Ovplyvnené budú najmä funkcie a/alebo služby modelov vozidiel CUPRA, ktoré sa stále spoliehajú na sieť 2G a 3G, konkrétne:

SLUŽBY CUPRA CONNECT

Modely vozidiel CUPRA GEN3 (pred UNECE) sa stále spoliehajú na siete 2G/3G pre služby CUPRA Connected Car Services (t. j. plánovanie služieb, parkovaciu pozíciu, stav vozidla, online aktualizáciu máp alebo diaľkové zamykanie a odomknutie).

Aby sme zabezpečili, že naši zákazníci budú aj naďalej využívať služby CUPRA Connected Car Services, CUPRA pracuje na aktualizácii softvéru pre vozidlá (očakáva sa v priebehu roka 2026), ktorá umožní modelom vozidiel GEN3 pred UNECE (pozri tabuľku nižšie1) naďalej využívať služby CUPRA Connected Car Services.

SKONTROLUJTE SVOJE VOZIDLO

Overte si, či je vaše vozidlo dotknuté. Kliknite na odkaz nižšie, zadajte VIN číslo vášho vozidla a okamžite sa dozviete výsledok. Upozornenie: výsledok sa zobrazí v anglickom jazyku.

VEREJNÉ TIESŇOVÉ VOLANIE

Vozidlá CUPRA modely GEN3 a GEN4 (pred UNECE a UNECE) boli navrhnuté v súlade s platnou legislatívou a všeobecne uznávanými normami tej doby, a preto sa stále spoliehajú na siete 2G/3G pre funkciu verejného tiesňového volania.

Aby sme zabezpečili, že naši zákazníci budú môcť aj naďalej využívať tiesňové volanie v prípade nehody, spoločnosť CUPRA prijala nasledovné:

  • V prípade vozidiel prvýkrát uvedených na trh v krajinách v rámci Európy:
    • Vozidlá vyrobené po novembri 2024: zavedenie služby Private eCallvo všetkých modeloch. Preto nie sú ovplyvnené.
    • Vozidlá vyrobené pred novembrom 2022 boli vybavené službou Private eCall . Preto nie sú ovplyvnené.
    • Vozidlá vyrobené v období od novembra 2022 do novembra 2024 (a vyrobené medzi septembrom 2021 a februárom 2022): CUPRA aktívne pracuje na riešení pre Private eCall, ktoré sa má implementovať pred odpojením 2G/3G. (Pozri tabuľku nižšie1). Upozorňujeme, že Ateca, Terramar a Tavascan sú od začiatku výroby vybavené súkromným systémom eCall, a preto sa ich to netýka.
  • Pre vozidlá prvýkrát uvedené na trh v mimoeurópskych krajinách:
    • Upozorňujeme, že po ukončení siete 2G/3G už nebude k dispozícii verejné volanie eCall, pretože technické riešenie na zavedenie súkromného systému eCall je v súčasnosti neuskutočniteľné.
Služby CONNECT
Dotknuté vozidlá
Ovplyvnené výrobné obdobie (od-do)
Opatrenia
CUPRA AtecaMOD3.1august 2020 - marec 2024Over-The-Air-Update
CUPRA LeonMOD3.2september 2020 - máj 2024Over-The-Air-Update
CUPRA FormentorMOD3.2september 2020 - máj 2024Over-The-Air-Update
Tiesňové volanie (Európa)
Dotknuté vozidlá
Ovplyvnené výrobné obdobie (od-do)
Opatrenia
CUPRA LeonMOD3.2november 2022 - november 2024Pracuje sa na riešení
CUPRA FormentorMOD3.2november 2022 - november 2024Pracuje sa na riešení
CUPRA BornMOD4september 2021 - február 2022Pracuje sa na riešení
CUPRA BornMOD4november 2022 - november 2024Pracuje sa na riešení

Pre tiesňové volanie na mimoeurópskych trhoch je technické riešenie v súčasnosti neuskutočniteľné.