Vypnutie siete 2G/3G operátormi mobilných sietí

Operátori mobilných sietí zverejnili svoje rozhodnutie postupne vyraďovať siete 2G a 3G. Podľa dostupných informácií začnú operátori mobilných sietí postupne vyraďovať 2G a 3G od konca roka 2025, pričom v krajinách ako Nórsko, Švédsko, Rakúsko, Grécko a/alebo Izrael sa následne rozšíria do zvyšku sveta. Takéto rozhodnutie o postupnom vyradení sietí 2G a 3G ovplyvňuje rôzne odvetvia spoločnosti vrátane automobilového priemyslu.

Ovplyvnené budú najmä funkcie a/alebo služby modelov vozidiel CUPRA, ktoré sa stále spoliehajú na sieť 2G a 3G, konkrétne:

SLUŽBY CUPRA CONNECT

Modely vozidiel CUPRA GEN3 (pred UNECE) sa stále spoliehajú na siete 2G/3G pre služby CUPRA Connected Car Services (t. j. plánovanie služieb, parkovaciu pozíciu, stav vozidla, online aktualizáciu máp alebo diaľkové zamykanie a odomknutie).

Aby sme zabezpečili, že naši zákazníci budú aj naďalej využívať služby CUPRA Connected Car Services, CUPRA pracuje na aktualizácii softvéru pre vozidlá (očakáva sa v priebehu roka 2025), ktorá umožní modelom vozidiel GEN3 pred UNECE (pozri tabuľku nižšie (*)) naďalej využívať služby CUPRA Connected Car Services.

VEREJNÉ TIESŇOVÉ VOLANIE

Vozidlá CUPRA modely GEN3 a GEN4 (pred UNECE a UNECE) boli navrhnuté v súlade s platnou legislatívou a všeobecne uznávanými normami tej doby, a preto sa stále spoliehajú na siete 2G/3G pre funkciu verejného tiesňového volania.

Aby sme zabezpečili, že naši zákazníci budú môcť aj naďalej využívať tiesňové volanie v prípade nehody, spoločnosť CUPRA prijala nasledovné:

  • V prípade vozidiel prvýkrát uvedených na trh v krajinách v rámci Európy:
    • Vozidlá vyrobené po novembri 2024: zavedenie služby Private eCallvo všetkých modeloch. Preto nie sú ovplyvnené.
    • Vozidlá vyrobené pred novembrom 2022 boli vybavené službou Private eCall . Preto nie sú ovplyvnené.
    • Vozidlá vyrobené v období od novembra 2022 do novembra 2024 (a vyrobené medzi septembrom 2021 a februárom 2022): CUPRA aktívne pracuje na riešení pre Private eCall, ktoré sa má implementovať pred odpojením 2G/3G. (Pozri tabuľku nižšie (**)). Upozorňujeme, že Ateca, Terramar a Tavascan sú od začiatku výroby vybavené súkromným systémom eCall, a preto sa ich to netýka.
  • Pre vozidlá prvýkrát uvedené na trh v mimoeurópskych krajinách:
    • Upozorňujeme, že po ukončení siete 2G/3G už nebude k dispozícii verejné volanie eCall, pretože technické riešenie na zavedenie súkromného systému eCall je v súčasnosti neuskutočniteľné.

(*) Skontrolujte dotknuté vozidlá a ich výrobné obdobia. Dátum výroby vášho vozidla nájdete v dokumentácii k vozidlu alebo sa poraďte so svojím preferovaným servisným partnerom.

(**) Skontrolujte dotknuté vozidlá a ich výrobné obdobia. Dátum výroby vášho vozidla nájdete v dokumentácii k vozidlu alebo sa poraďte so svojím preferovaným servisným partnerom.

Pre tiesňové volanie na mimoeurópskych trhoch je technické riešenie v súčasnosti neuskutočniteľné.

Importér si vyhradzuje právo zmeny obsahu a cien. Všetky uvedené ceny sú odporúčané maloobchodné ceny v € s DPH a majú len informatívny a nezáväzný charakter. Podrobnosti o ponuke modelov, ich konečných cenách, špecifikáciách, dostupnosti, dodacích podmienkach a uvedených doplnkových službách vám poskytne váš autorizovaný predajca CUPRA. Zobrazené modely sú len ilustračné a môžu sa líšiť v jednotlivých detailoch výbavy.