Vypnutie siete 2G/3G operátormi mobilných sietí
Operátori mobilných sietí zverejnili svoje rozhodnutie postupne vyraďovať siete 2G a 3G. Podľa dostupných informácií začnú operátori mobilných sietí postupne vyraďovať 2G a 3G od konca roka 2025, pričom v krajinách ako Nórsko, Švédsko, Rakúsko, Grécko a/alebo Izrael sa následne rozšíria do zvyšku sveta. Takéto rozhodnutie o postupnom vyradení sietí 2G a 3G ovplyvňuje rôzne odvetvia spoločnosti vrátane automobilového priemyslu.
Ovplyvnené budú najmä funkcie a/alebo služby modelov vozidiel CUPRA, ktoré sa stále spoliehajú na sieť 2G a 3G, konkrétne:
SLUŽBY CUPRA CONNECT
Modely vozidiel CUPRA GEN3 (pred UNECE) sa stále spoliehajú na siete 2G/3G pre služby CUPRA Connected Car Services (t. j. plánovanie služieb, parkovaciu pozíciu, stav vozidla, online aktualizáciu máp alebo diaľkové zamykanie a odomknutie).
Aby sme zabezpečili, že naši zákazníci budú aj naďalej využívať služby CUPRA Connected Car Services, CUPRA pracuje na aktualizácii softvéru pre vozidlá (očakáva sa v priebehu roka 2025), ktorá umožní modelom vozidiel GEN3 pred UNECE (pozri tabuľku nižšie (*)) naďalej využívať služby CUPRA Connected Car Services.
VEREJNÉ TIESŇOVÉ VOLANIE
Vozidlá CUPRA modely GEN3 a GEN4 (pred UNECE a UNECE) boli navrhnuté v súlade s platnou legislatívou a všeobecne uznávanými normami tej doby, a preto sa stále spoliehajú na siete 2G/3G pre funkciu verejného tiesňového volania.
Aby sme zabezpečili, že naši zákazníci budú môcť aj naďalej využívať tiesňové volanie v prípade nehody, spoločnosť CUPRA prijala nasledovné:
- V prípade vozidiel prvýkrát uvedených na trh v krajinách v rámci Európy:
- Vozidlá vyrobené po novembri 2024: zavedenie služby Private eCallvo všetkých modeloch. Preto nie sú ovplyvnené.
- Vozidlá vyrobené pred novembrom 2022 boli vybavené službou Private eCall . Preto nie sú ovplyvnené.
- Vozidlá vyrobené v období od novembra 2022 do novembra 2024 (a vyrobené medzi septembrom 2021 a februárom 2022): CUPRA aktívne pracuje na riešení pre Private eCall, ktoré sa má implementovať pred odpojením 2G/3G. (Pozri tabuľku nižšie (**)). Upozorňujeme, že Ateca, Terramar a Tavascan sú od začiatku výroby vybavené súkromným systémom eCall, a preto sa ich to netýka.
- Pre vozidlá prvýkrát uvedené na trh v mimoeurópskych krajinách:
- Upozorňujeme, že po ukončení siete 2G/3G už nebude k dispozícii verejné volanie eCall, pretože technické riešenie na zavedenie súkromného systému eCall je v súčasnosti neuskutočniteľné.
(*) Skontrolujte dotknuté vozidlá a ich výrobné obdobia. Dátum výroby vášho vozidla nájdete v dokumentácii k vozidlu alebo sa poraďte so svojím preferovaným servisným partnerom.
(**) Skontrolujte dotknuté vozidlá a ich výrobné obdobia. Dátum výroby vášho vozidla nájdete v dokumentácii k vozidlu alebo sa poraďte so svojím preferovaným servisným partnerom.
Pre tiesňové volanie na mimoeurópskych trhoch je technické riešenie v súčasnosti neuskutočniteľné.