Inšpiruj sa najtrendovejšou značkou roka

Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli

Otvoríte taxi aplikáciu, zadáte adresu, potvrdíte objednávku. Niekoľko sekúnd, pár kliknutí na obrazovke a systém začína hľadať auto. Pre cestujúceho je to bežná rutina, ďalšia jazda, ďalšia ikona v mobile, ktorú po pár minútach zatvorí.

V pozadí sa však spúšťa sofistikovaný algoritmus, ktorý zohľadňuje niekoľko parametrov naraz. Sleduje aktuálnu polohu, čas, hustotu premávky, históriu hodnotení aj dostupnosť vodičov v okolí. Tím HOPINu ho neustále zlepšuje a zefektívňuje.

Šéf spoločnosti Richard Lörincz hovorí, že sa nechcú naháňať za najnižšou cenou. Dôležitejšie je pre nich lokálne know-how, spoľahlivá technológia a vodiči, ktorých si starostlivo vyberajú.

Iný kraj, iný mrav

„Každému, kto má možnosť, odporúčam ísť na čas do zahraničia. Človek si uvedomí, že veci sa dajú robiť aj inak a že rešpekt k rozdielnosti je niekedy tým najväčším učiteľom,“ myslí si Richard Lörincz.

Skúsený manažér pôsobil pred nástupom do HOPINu vo viacerých firmách na Slovensku aj v zahraničí. Prvé medzinárodné skúsenosti získal v Írsku, kam odišiel krátko po páde režimu s cieľom zlepšiť si angličtinu.

„Íri sú otvorení a veselí ľudia. Za deň sa niekedy vystriedajú všetky štyri ročné obdobia, a tak si vedia vážiť aj krátky moment, keď zasvieti slnko,“ spomína.

Po návrate ostal niekoľko rokov na Slovensku a neskôr zamieril na Filipíny. Hoci ostrovná krajina má svoje problémy, ľudia sú srdeční, úprimní a silne naviazaní na rodinu i vieru. Napriek konzervatívnemu nastaveniu spoločnosti ho prekvapila prirodzenosť, s akou tamojší obyvatelia prijímajú rozmanitosť identít. Jednou z najväčších kultúrnych lekcií však bola ich predstava o čase.

„Mal som naplánované stretnutie so štyrmi partnermi, no ani jeden neprišiel načas. Postupne sa pridávali a každému som musel opakovať to isté. Pre nich je to bežné. Naučil som sa akceptovať, že iný systém neznamená zlý systém,“ rozpráva o skúsenostiach z Ázie.

Hoci pracoval najmä vo finančnom sektore, napokon ho zlákalo technologické prostredie slovenskej taxi platformy HOPIN.

„Čelíme silnej konkurencii globálnych gigantov, ktorí využívajú agresívnu cenovú politiku. Rozhodli sme sa však ísť inou cestou. Znamená to nielen dobrú aplikáciu, ale aj dôraz na výber vodičov, technický stav vozidiel a celkový zážitok z jazdy,“ hovorí Lörincz.

Zákaznícka skúsenosť podľa neho začína už pri objednávke. Používateľ si môže v aplikácii pozrieť hodnotenia, vybrať obľúbeného vodiča, zadať špeciálne požiadavky či v prípade problému kontaktovať podporu v slovenčine. Zaviedli aj službu SAFE, vďaka ktorej si zákazník môže nastaviť kontaktnú osobu a v prípade núdze jej príde upozornenie. Vodiči prechádzajú školeniami zameranými na bezpečnú jazdu aj školou šmyku.

„Aj keď vodič najazdí 400-tisíc kilometrov ročne, nemusí vedieť zvládať krízové situácie, pretože ich ešte nezažil. Tieto školenia mu pomôžu lepšie spoznať auto a reagovať správne,“ približuje význam školení.

V prostredí, kde ľudia očakávajú okamžitú dostupnosť služby, je náročné uspokojiť každého. V priebehu jednej hodiny môžu narásť požiadavky, ktoré nie je reálne obslúžiť, o hodinu neskôr už vodiči nemajú čo robiť.

„Nie vždy je možné zabezpečiť vozidlo do troch či piatich minút. Musíme nájsť rovnováhu medzi očakávaniami cestujúcich a tým, aby mali vodiči dostatok práce,“ priznáva Lörincz.

Elektromobilita mu mesačne ušetrí aj 300 eur

Autá sú pre Richarda Lörincza hobby. Sleduje testy, novinky, rád skúša nové veci a ako hovorí, ak by to bolo možné, najradšej by vlastnil každé auto, ktoré sa mu páči. To síce nejde, no auto preňho nie je len spôsob prepravy z bodu A do bodu B.

„Výber je pre mňa vec emócie. Chcem, aby sa mi páčilo aj po čase, aby som mal radosť z jazdy, aby som si za volantom oddýchol a cítil sa dobre,“ hovorí. V značke CUPRA našiel niečo, čo mu bolo blízke. Nebojí vybočiť z radu tak, ako aj on sám.

„Aj keď CUPRA patrí pod koncern, jazdí a pôsobí úplne inak. Má v sebe dravosť, energiu a charakter,“ opisuje Lörincz.

Rád skúša nové veci, preto bolo len otázkou času, kedy vymení spaľovací motor za elektrický. Denne dochádza 80 až 100 kilometrov a doma má možnosť nabíjať, takže prechod na elektromobilitu mu začal dávať praktický zmysel. V CUPRA Garáži Auto BNP zobrali jeho Formentor ako protihodnotu a vďaka CUPRA Masterovi Patrikovi Fanovi v priebehu niekoľkých dní presadol do modelu Born.

„Spočítal som si, že prechod na elektrinu mi mesačne ušetrí okolo 300 eur. Mám rodinný dom, kde môžem auto nabíjať, ale aj verejné nabíjačky majú výhodné podmienky. Rozdiel v cene nie je až taký výrazný, ako sa môže na prvý pohľad zdať,“ vyvracia časté predsudky.

Vyhovuje mu ticho v interiéri, okamžitá reakcia zadného náhonu a celkový komfort jazdy. Napriek tomu, že CUPRA Born je menšie auto, vo vnútri je dostatok priestoru aj pre pasažierov vzadu. Využíva ho na každodenné dochádzanie, nákupy aj výlety. Ak sa vyberie na dlhšiu cestu, naprieč Slovenskom prejde s jednou prestávkou na nabíjanie.

„V porovnaní so spaľovacím motorom to znamená o 10 až 15 minút dlhšiu prestávku. Tú by sme si však kvôli bezpečnosti mali urobiť tak či tak,“ uzatvára Richard Lörincz.

Zapojte sa do súťaže na SME CUPRA a vyhrajte CUPRA na víkend s plnou nádržou.