16.11.2020

Záverečná fáza testovania

  • Marta Almuni technická riaditeľka CUPRA o progresívnom CUV

  • Jordi Gené a Mattias Ekström zabezpečujú dokonalú koordináciu

  • DR. Werner Tietz sa osobne presvedčí o celkovom balíku

Výroba modelu CUPRA Formentor je už v plnom prúde a prví zákazníci sa čoskoro budú môcť tešiť na svoj vlastný exemplár progresívneho CUV. Celé vývojové oddelenie - medzi nimi Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva SEAT pre výskum a vývoj, Marta Almuni technická riaditeľka CUPRA a továrenský jazdec Jordi Gené - podrobne sledovali proces vývoja do posledného momentu a zaoberali sa aj najmenšími detailmi, aby bol zážitok z jazdy dokonalý. O svojich dojmoch hovoria tu.

 

310 koní kontrolovaného výkonu

Cesta uzavretá pre bežnú premávku s niekoľkými ostrými zákrutami a veľmi výraznými zmenami prevýšenia čaká na CUPRA Formentor Launch Edition s výkonom 228 kW (310 k). Trasa, ktorá kladie na auto najrôznejšie požiadavky. "Snažili sme sa vytvoriť rovnaký pocit ako v kompaktnom automobile a vďaka progresívnemu riadeniu a adaptívnemu podvozku sme vytvorili päť rozličných jazdných režimov," vysvetľuje Marta Almuni, technická riaditeľka CUPRA.

 

Za volant si sadol aj Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva SEAT pre výskum a vývoj. Hovorí: "Pred štartom je dôležité vedieť, ako chcete jazdiť a zvoliť si vhodný jazdný režim." Na tomto type cesty netreba váhať: "Ja som hneď pri štarte zvolil režim CUPRA," hovorí Werner Tietz.

 

Aby mal vodič skutočne všetko pevne v rukách, má priamo na volante prístup k tlačidlu CUPRA, pomocou ktorého môže voliť jazdné režimy. S rukami na volante má vždy všetko pod kontrolou. "Pretože prakticky nemusíte skladať ruky z volantu, jazdíte nielen športovo, ale súčasne aj bezpečne. Vaša pozornosť sa bude sústrediť hlavne na cestu, takže si môžete jazdu naplno užiť," vysvetľuje Tietz.

Priamy kontakt s cestou

Sériové anatomické sedadlá tiež umocňujú pocit kontaktu z vozovkou. "Venovali sme im osobitnú pozornosť, pretože sú základným predpokladom, ako preniesť emócie z pretekárskeho automobilu do sériového vozidla. Vytvárajú priamy kontakt medzi vodičom a autom, a pôsobivo tak sprostredkujú cit pre cestu," vysvetľuje Almuni. "Aj keď v CUV sedíte vyššie, cítite skutočný kontakt s cestou," potvrdzuje Tietz.

 

Vývojový tím CUPRA úzko spolupracoval s továrenskými jazdcami Jordi Gené a Mattias Ekström, aby implementoval ich skúsenosti z pretekárskych okruhov do modelu Formentor. "Dlho sme pracovali na optimálnom nastavení podvozka, zavesenia, riadenia a ďalších detailov. Finálnych testov sa zúčastnili aj Jordi Gené a Mattias Ekström, ktorí nám pomohli dosiahnuť potrebnú presnosť ovládania v zákrutách a reakciu motora na pedál akcelerátora," vysvetľuje Marta Almuni. Jordi Gené opisuje svoje dojmy po jednej z testovacích jázd takto: "Volant presne prenáša k vodičovi informáciu, čo sa deje pod kolesami, zatiaľ čo podvozok umožňuje dokonalú kontrolu vozidla v každej situácii."